2018. október 16., kedd

Kebun Binatang Gembira Loka 10.16.

Ma korán kellett felkelni, egyrészt, hogy bevegyem a gyógyszereket, másrészt mert programot szerveztünk Sona-val. És hogy mit? Állatkertbe mentünk.
Ismét kihasználtuk a városi tömegközlekedést, és a 2B TransJogja buszra az iskola előtt szálltunk fel. A járaton nem voltak sokan, így kellemesen utaztunk, és átszállni sem kellett. Az időjárás ma is meleg volt.
Maga az állatkert reggel 7:30-tól 17:30-ig van nyitva, és hétköznap olcsóbb a jegy, 25,000 IDR.
A hely méretei alapján egy közepes nagyságú állatkertől beszélhetünk, még több kifutó a későbbiekben érkező nagymacskáknak készülőben van. Nagyragadozókból jelenleg egy tigris, egy komodói sárkány, három maláj medve, és kígyók vannak.
Jött egy ovis csoport is, akikkel persze kellett fényképeszkedni, de ezt már előre tudtuk, mikor érkezésnél megláttuk őket a buszról leszállni.
Van egy inci-finci kis múzeum, ahol néhány kitömött állat, és többféle fűszert mutatnak be.
Maga az állatkert tisztán van tartva szerencsére és sok mindent lehet még itt csinálni az állatok fotózásán kívül. Többek között többször vannak egy nap ismeretterjesztő foglalkozások, amik 30 percesek. Egy ilyenre mi is beültünk. Az előadás valamennyire interaktív volt, mert az állatokat mikor bemutatták élőben, mozgás közben láttuk. Először jöttek vidrák, majd tengerimalacok, fehér patkányok, egy mókus, egy kisebb menyétféle, a végére pedig egy orángután, akivel lehetett később fényképezkedni. Sona ezt ki is használta.
Útközben volt két helyen is, ahol papagájokkal lehetett fotózkodni, amit élveztünk, mert rárakták őket a kezünkre.
Az állatkertben van egy tó, ahol lehet hajókázni, amit ki is próbáltunk, illetve vízibicikliztünk, mert Sona nagyon fel volt dobva, hogy próbáljuk ki ezeket, azt leszámítva, hogy nem tud úszni. A vízibiciklizés közben jól el lehet fáradni, és pont ezt hagytuk a végére.
Délután mikor hazamentünk, vettünk késői ebédet, majd különváltunk. Úgy volt, hogy ma hajat mosok és utána megírom a blogbejegyzéseket, de természetesen az égiek ezt másképp gondolták, mert két órás áramszünetet produkáltak, így inkább elmentem vacsoráért, amiből vittem Sona-nak is. Náluk sem volt áram, így ettünk és elmentünk sétálni, amiből az lett, hogy az egyik boltba bementünk, ahol még nem voltunk, és vagy egy órát benn voltunk, mert annyi mindent találtunk.