2019. január 23., szerda

Repjegyek utáni rohangálás 01.21.-01.23.

Múlt héten kiderült, hogy az ismerősöm otthonról ki tudna jönni Ázsiába, és mivel én úgyis már beterveztem magamnak, hogy március végén elmegyek egy körútra Ázsiába, így pont kapóra jött, hogy tudjunk találkozni. Így abban maradtunk, hogy akkor Malajziában lesz a találkozónk április elején, és akkor együtt leszünk öt napot, hogy megnézzzük az országot, illetve hogy kibeszélgessük magunkat. Tehát megvan a következő feladatom, beszerezni a repjegyeket a túrámhoz.
Még annak idején, mikor megérkeztünk Jogja-ba, kaptunk egy bankkártyát, amin volt egy kisebb összeg szabad felhasználásra, így végre most fel tudom használni a kártyát. Így a következő 
teendőim között volt, hogy bemenjek az adott bankba, hogy még rakjak pénzt a kártyára, hogy online meg ki tudjam fizetni a jegyeket. 
Tehát bementem a bankba, hogy töltsek a kártyára pénzt. Ezzel nem is volt gond. Délután angolra mentem, így ott kértem a lányoktól segítséget a repjegy ügyintézésben. Minden jó is lett volna, annyi kis problémával, hogy ezzel a fajta kártyával nem lehet online fizetni, így a kisebb gutaütés után arra jutottunk, hogy az egyikük megrendeli nekem a jegyeket másnap, én pedig leveszem a pénzt a kártyámról és készpénzben adom majd oda az összeget, amit a repjegyekért kell fizetni.
A másnap azzal telt, hogy délelőtt visszamentem a bankba, hogy leürítsem a kártyámat, viszont hogy tartozzak egy úttal az ördögnek, kiderült, hogy ami kis könyvecske járt a kártyához, kell a pénz levételhez, legalábbis, ha a bankba akarom levenni a pénzt. Így mehettem haza és postafordultával vissza a bankba. Sajnos a pénzfelvétel nem olyan könnyű, sem a bankból sem az automatából, mivel a legkisebb összeg 50,000 IDR, így ha a kártyán van esetleg 26,000 IDR, mint az én esetemben, így azt maximum a boltban tudja levásárolni. Na mindegy, így jártam, viszont a nagyboltban, ahova szoktam járni, azt mondták fel tudom használni a kártyát, viszont minimum 30,000 rúpiáért kell vásárolnom, hogy használhassam a kártyát.
A repjegyügyintézés sem ment olyan zökkenőmentesen, mivel az az ár, amit láttam a kiírásban szép és jó, viszont, sajnos vannak járulékok, amiket rendelésnél még rápakolnak, így az eredetileg kiszámított összegre még rájött vagy 250,000 rúpia. De legalább sikerült megrendelni a négy repjegyet, és a visszaigazolás is megjött emailben.
Maga a repjegyek és az összesített ár a következő: Yogyakata-Szingapúr-Bangkok-Kuala Lumpur-Yogyakarta útvonal 57,000 HUF. Ehhez majd még persze jön a látnivalók, étel, ital, esetleges szuvenírek ára, amikkel együtt remélhetőleg nem lépem át a 110,000 forintos határt, amit erre a 14 napos túrára tervezek. A szállást kell még megoldanom, arra majd a Couchsurfing nevű alkalmazást fogom igénybe venni, ami abból áll, hogy magánszemélyek kínálnak szállást az idejüktől függően a hátizsákos turistáknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése