2019. január 8., kedd

Vihara Poncowinatan (Kwan Tee Bio) templom 01.05.

Mivel már ideje volt, hogy ténylegesen kimozduljak a szobából, így a mai napra kerestem buddhista templomot, amit felkeresek. Szerencsére nem nehéz találni, mivel összesen kettő van a városban, illetve három-négy kisebb gyülekezőhely a buddhistáknak.
A Vihara Poncowinatan templom a pasar Kranggan mögötti utcában található. 11 óra körül értem a templomhoz, mivel a buszcsatlakozásra kellett hosszabban várakozni. Mivel a piac már zárt, sok volt a áru, amit össze kellett pakolni az árusoknak, illetve valamennyire feltakarítani maguk után, főleg akik húsáruval foglalkoztak. Meleg idő révén el lehet képzelni a szagokat, ami a húsok után maradt.
A templom udvarát, amíg nyitva van a piac, parkolónak haszálják, így elég sok motor volt ott. 
Maga az épület taoista, tipikus kínai építészet elemeivel: felfelé kanyarodó tetősarok, kínai sárkányok, tigrisek, templomőrzők... A templom egyik szárnyát éppen felújítják, de ettől függetlenül látogatható az épület. Pár munkáson és ottani karbantartón kívül csak én voltam. A légkör jó volt, le lehetett ülni a szentély elé meditálni, gondolkodni, kinek éppen mire van szüksége.
A központi szentély mögötti másik épületszárnyban három kisebb szentély volt: Buddhának, taoista szenteknek, illet a főbejáratnál is volt egy kisebb szentélyrész többek között Konfuciusznak.
Több mint egy órát tudtam itt nyugalomban eltölteni, viszont mielött eljöttem volna, megkérdeztem az egyik idősebb hölgyet, aki éppen a helyiségeket söpörte, hogy tud-e esetleg a közelgő kínai újévvel kapcsolatban valamit, hogy lesz-e valamilyen megemlékezés vagy program a templomban. Szerencsémre igen segítőkész volt, és elmondta mikor mi lesz, illetve adott nekem egy nagy naptárt is, amin be vannak jelölve, hogy melyik hónapban milyen fontos napok várhatóak.
Hazafele már sétáltam, mivel be kellett mennem a boltba, hogy több mindent beszerezzek a hónap végi szűkös napokra való tekintettel. Útközben találtam még utazási irodát, ahol megkérdeztem a repjegyárakat, de csak arra a végkövetkeztetésre jutottam, hogy online kell majd venni a repjegyeket, mert sokkal olcsóbbak.
Hazaérve elrendeztem a dolgaimat, amiket vettem, illetve mivel elég meleg volt, végre le tudtam fürödni és pihenni.

 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése