2019. február 21., csütörtök

Kínai újév kezdete és vlog eredményhirdetés 02.05.

Elég zsúfolt és mozgalmas napnak nézek elébe, mivel ma kezdődik a kínai újév, délután pedig a videó verseny eredményhirdetése lesz.
Délelőtt elmentem a kínai buddhista templomba, ahol már voltam pár héttel ezelőtt, mivel anno mondták, hogy lesz ünnepség. Mikor odaértem nagy meglepetésemre rendőrök fogadtak a pagodánál. Maga az ember forgalom nem volt nagy, mondhatni elhanyagolható a megszokott újévi felhajtásokhoz képest. Végül is nem volt hivatalos ünnepség, mert ha jól értettem a mester csak a következő héten fog jönni ide. Ettől függetlenül nem rontott semmit a kedvemen ez a hír.
Az oltárokon voltak kikészítve füstölpk, amikből lehetett venni és meggyújtani. Most volt annyi szabad terem, hogy nyugodtan végig tudtam járni az egész helyet, és még helyem is volt a "meditálásra". Főleg kínai anyanyelvűekkel találkoztam ezalatt az idő alatt, amíg ott voltam.
Az eredményhirdetésig még elég sok időm volt, mert egész napos program várta az érdeklődőket, engem meg inkább a fő attrakció érdekelt, így nem voltam szorosan időhöz kötve. Így a pagoda és a verseny között haza tudtam menni kicsit pihenni, mert ma is sokat sétáltam és nagyon meleg volt.
A versennyel kapcsolatos dolgok a Jogja City Mall bevásárló központ előtti területen volt berendezve, egy nagy színpad, ahol a koncertek, nagyobb interjúk, tombola és a programok közötti konferálások voltak. A mall előtti lépcső fel volt díszítve a kínai újévre, mindenki megragadta a lehetőséget, hogy új posztot oszthasson meg az Instagramon. 
Mikor odaértem, fel kellett iratkozni a résztvevőknek, mert külön ülőhelyet, "VIP" helyet tartottak fenn nekünk. Bejelentkezésnél kaptam egy doboznyi nasit, meg vizet. Később pedig az interjúztatást sem úsztam meg, mint egyetlen "bule", ami annyit tesz, hogy "külföldi", szlengesen. Persze indonézül kellett beszélni, szerencsére tudtam válaszolni a kérdésekre.
Itt megismerkedtem az egyik sráccal a rendező csapatból. Vele tudtam angolul is beszélgeteni, de főleg indonézül ment a szöveg. Elmondta, hogy a Couchsurfingen már fogadott néhány külföldit, és ő is szeretne majd utazni, és "igénybe venni" a viszonzást, amit ő biztosított az utazóknak.
A hangulat nagyon jó volt, megkóstolhattam egy kávét is. Magát a közönséget és a helyszínt drónnal videózták.
Sajnos nem értem el helyezést, viszont amiket kaptam, már megérte eljönni.
Mielőtt elindultam volna haza, még egy Harley Davidson-os társaság is leparkolt a bejárat előtt. Nagy körúton vannak, nemrég járták meg Amerikát. Sokféle méretű és kinézetű motorral jöttek.
Hazafelé már kissé bajosabb volt, mivel mindenki egyszerre akart elindulni, és a Gojek rendelési applikáció konkrétan lefagyott, annyian használták egyszerre. Nagy nehezen megtaláltuk egymást a sofőrrel, így el tudtam indulni hazafelé. Közben elkezdett csöpögni az eső is nagy örömömre. Egy másik dolog pedig, hogy hazafelé meg kellett állni az egyik benzinkúton, mert kifogyott az üzemanyag. A sofőr egy idősebb úr volt, a viccelődő típus. Jó volt vele hazamenni.
 







 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése